Deze 5 tips maken van je website een echte marketing tool

Deze 5 tips maken van je website een echte marketing tool

De meest waardevolle marketing tool van je bedrijf is je website. Zit je er mee in dat deze website mogelijk niet consistent is, niet boeit of geen duidelijke boodschap biedt? Dit artikel geeft meer uitleg over 5 marketingprincipes die je website transformeren naar een echte marketing tool.

# 1 SEO - Is je website geoptimaliseerd?

Het is niet erg als je niet weet wat SEO betekent. Daar heb je marketing experts voor! SEO staat voor zoekmachine optimalisatie - of een website "beter leesbaar" maken door zoekmachines.

Tijdens de opbouw of bij de vernieuwing van een website worden bepaalde SEO technieken toegepast zodat je betere resultaten behaalt in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Deze technieken kunnen helpen, maar het is daarnaast vooral belangrijk dat de inhoud relevant en tegelijk interessant is voor het doelpubliek.

Dit zijn enkele SEO-tips die kunnen helpen bij het optimaliseren van de website:

  • Onderzoek op sleutelwoorden of 'keywords' - Maak gebruik van de AdWords-zoekwoordplanner. Via deze tool kan je achterhalen op welke sleutelwoorden dikwijls gezocht wordt. Denk hierbij na over brede zoektermen. Bijvoorbeeld: 'Beste SEO-technieken 2018' en niet gewoon 'SEO-technieken'.
  • Optimaliseer afbeeldingen. Voeg een benaming en alt-tag toe aan afbeeldingen. In deze naam kan je ook enkele interessante trefwoorden opnemen.
  • 301 doorverwijzingen. Bij het vernieuwen van je website is het belangrijk dat de oude paginalinks worden doorverwezen naar hun nieuwe locatie. Deze actie zorgt ervoor dat het organisch zoekverkeer waar je hard voor gewerkt hebt niet verloren gaat.

#2 Is je website 'Social'?

Beeld je het volgende scenario in: Een bezoeker surft op je website, ziet een geweldig artikel of product dat relevant is voor haar of hem en wil dit graag delen. Maar je website heeft geen 'share button' of deelknop. Je hebt zojuist de kans gemist om een lead te converteren en je publiek te engageren.

Het is belangrijk dat je website voorzien is van social media knoppen. Consumenten zijn sociale wezens en willen hun enthousiasme over je diensten, promoties, evenementen en heel wat meer,... delen met anderen.

#3 Is je website aantrekkelijk?

De inhoud van je website is ontzettend belangrijk om bezoekers te betrekken. Maar dat is niet de enige factor. Het is tegelijk een uitdaging om bezoekers lang genoeg actief te houden en vertrouwen op te wekken.
Een consistent en aantrekkelijk design is belangrijk om je doel te te bereiken. Dit zijn enkele do's en don'ts om rekening mee te houden bij de opbouw van een nieuwe website:

Do's
  • Laat in één oogopslag weten aan de bezoeker waarover de website gaat.
  • Hou het design en de vormen eenvoudig. Eenvoud is inzien wat je kunt weglaten.
  • Zorg voor een duidelijke navigatie en duidelijke call-to-actions. 
  • Gebruik leesbare typografie. De lettergrootte en de kleuren van het lettertype moeten eenvoudig te lezen zijn.
  • Maak gebruik van een persoonlijke fotograaf. Je kan hierbij stellen dat persoonlijke foto's 90% beter presenteren dan aangekochte stock foto's.
Don'ts
  • Overmatig gebruik van Flash en functionaliteiten die de gebruikservaring niet ten goede komen. Dit leidt de bezoeker af van het algemeen doel dat je wil bereiken.
  • Teveel pop-ups. Als je ze wil gebruiken doe dit dan best zo discreet mogelijk.
  • Gebruik nooit muziek.

#4 Is je website boeiend?

Heb je een blog? Schrijf je af en toe een artikel? Een blog kan de grootste hoeveelheid van bezoekers naar je website leiden als je artikels voorziet van relevante en nuttige informatie voor je doelpubliek.

Oké, waar zit het addertje? Je moet consistent zijn. Bedrijven die van een blog gebruik maken genereren gemiddeld 65% meer leads dan bedrijven die dit niet doen. Maar je kan niet éénmalig enkele artikelen schrijven en blijvende resultaten verwachten. Als je niet de tijd hebt om regelmatig een artikel te schrijven vraag dan hulp aan een copywriter of doe beroep op een web agency zoals Galia voor het creëren van de content.

Bedrijven die frequent nieuws verspreiden hebben veel meer kans om ROI te zien. Het is een geloofwaardige en impactvolle manier om je kennis te demonstreren en klanten te binden aan je bedrijf.

#5 Is je website intelligent?

Verandert de inhoud op basis van de interesse of het gedrag van de bezoeker? Klanten willen een persoonlijke ervaring die hen aanspreekt.

Wanneer een bezoeker voor de eerste keer op de website komt is de inhoud standaard of 'not-targeted'. Wanneer de bezoeker terugkeert na registratie of na het invullen van een formulier wordt de inhoud gepersonaliseerd op basis van zijn interesses of gedrag.

Deze betrokkenheid is de sleutel tot het vergroten van leads en conversies. Enkele methoden om de gebruikerservaring te verbeteren via 'smart content':

  • Richt je op een bepaalde 'buyer Persona'.
  • Creëer een unieke ervaring bij het eerste bezoek aan de website.
  • Zorg voor een aangepaste ervaring gebaseerd op bepaalde interesses en het koopgedrag van de klant.

Een website genereert meer dan enkel maar bezoekers

Het is een echte marketing tool die elke dag zeer belangrijke taken uitvoert. Het is een eerste indruk en tegelijk je beste verkoper. In principe kan je website betere resultaten behalen dan gelijk welke verkoper. Daarnaast is je website 24/7 actief en bereikbaar.

Wil je graag meer en beter verkopen? Misschien is het interessant om je website te herbekijken.

Nieuw project of een goed idee?

Kom gerust langs en we kunnen vrijblijvend even samenzitten
om de mogelijkheden te bekijken.
 

Tel. 09 298 02 63

U kunt ons momenteel enkel via e-mail bereiken.

maandag
22-07-2019
10:00 - 18:00
dinsdag
23-07-2019
10:00 - 18:00
woensdag
24-07-2019
10:00 - 18:00
donderdag
25-07-2019
10:00 - 18:00
vrijdag
26-07-2019
10:00 - 18:00
zaterdag
27-07-2019
13:00 - 18:00
zondag
28-07-2019
GESLOTEN

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Stuur ons een email voor algemene vragen of ondersteuning.
Uw aanvraag wordt binnen de 24 uur beantwoord.

Kantoor Gent

Kollebloemstraat 31
9030 Mariakerke (Gent)
België